Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen
1.1 Kan ik zelf een voorkeur of opmerking voor levering doorgeven?
Ja, je mag altijd aangeven wat je voorkeuren zijn qua levering bij de opmerkingen. Wij proberen hier altijd zoveel mogelijk rekening mee te houden maar het kan soms voorkomen dat er op een andere dag geleverd wordt dan is aangegeven.
Je kan je voorkeuren in vullen bij de laatste stap tijdens het bestelproces in het vak ''opmerkingen over de levering''. Ben je enkele dagen in de week niet thuis? Geef het aan, dan kunnen wij bekijken of we hier rekening mee kunnen houden. Ben je de dag zelf niet thuis maar wil je het wel geleverd hebben? Wij kunnen de tuinmeubelen ook plaatsen rondom de woning of achter in de tuin, dit gaat in goed overleg met de klant.
Mocht je er zelf niet uitkomen dan kunnen wij dit natuurlijk ook telefonisch of per mail voor je verwerken.
1.2 Kan ik ook in de winkel een bestelling plaatsen?
Ja, in onze winkel te Enschede is er altijd een medewerker aanwezig om jou het product te laten zien en voor jou te bestellen indien gewenst. In onze shop-in-shops kun je ook veel producten bekijken. Via deze pagina kun je zien welke producten er in welke shop-in-shop staan. Als je in een shop-in-shop bent zijn daar helaas geen medewerkers vanuit ons bedrijf aanwezig. De medewerkers in de overkoepelende shop kunnen je helaas niet verder helpen met een bestelling. Wanneer je graag bij ons persoonlijk wilt bestellen kan dit in de showroom in Enschede of telefonisch of per e-mail met onze klantenservice.
1.3 Hoe kan ik zien of een product op voorraad is?
Per product staat er aangegeven of er voorraad is of niet. Het grootste gedeelte van ons assortiment hebben we ruim op voorraad staan in ons magazijn omdat we deze zelf laten produceren. Producten die vanuit een leverancier moeten komen, kunnen soms wat langer op zich laten wachten, maar ook hierbij staat altijd aangegeven wat de levertijd is in termen als ''begin maand'', ''medio maand'' of ''eind maand''. Zodra deze producten dan weer op voorraad zijn worden ze ook als voorraad ingeboekt en verdwijnt de levertijd melding. Vervolgens zal het product snel uitgeleverd kunnen worden.
Producten die niet op voorraad zijn kunnen ook gewoon besteld worden, dit is dan een ''pre order''. Ook hier is het zo dat wanneer het artikel weer binnenkomt, deze als eerste uitgeleverd wordt aan de bestellingen die al in ons systeem staan.
Heb je toch onduidelijkheid over een product bijvoorbeeld als er backorder staat? Neem dan gerust even contact met ons op.
1.4 Wat als mijn product niet op voorraad is?
In veel gevallen kun je ook vooruit bestellen, tenzij het een uitlopend model is. Vaak wordt in de artikelomschrijving al wel een indicatie gegeven wat de verwachte week van binnenkomst is. Ook bij deze bestellingen kun je er voor kiezen om alvast te betalen of dat je dat liever bij aflevering doet. Zodra het artikel weer op voorraad is komt jouw order bij de orderplanning te liggen.
Zodra bekend is op welke dag en in welk tijdsblok je gekoppeld bent voor levering gaan we contact met je zoeken. Lukt dit niet telefonisch dan spreken we de voicemail in en sturen we ook een bevestigings e-mail. Zo mis je dus nooit jouw bezorgmoment. Je kunt hierop aangeven of het bezorgmoment je uitkomt of dat je graag bij de volgende rit meegenomen wilt worden. Deze is overigens nog niet direct bekend, hiervoor wordt er weer opnieuw contact met je opgenomen om het aflevermoment in te plannen. Dit zal weer tussen de 2 tot 10 werkdagen zijn (wanneer het artikel op voorraad is).
1.5 Wat betekent backorder?
Backorder betekent dat het artikel momenteel niet op voorraad is maar al wel in bestelling staat bij de leverancier.
1.6 Kan ik een order plaatsen op afroep?
Ja, dit kan. Je plaatst de order zoals je normaal ook zou doen, echter vul je bij de laatste stap in het vak ''opmerkingen over de levering'' in dat het ''op afroep'' is. Mocht dit niet willen lukken dan kun je dit ook telefonisch of per mail aan ons doorgeven. Wij zullen dit dan bij de order toevoegen.
1.7 Kan ik zakelijk bestellen?
Op zoek naar zakelijke tuinmeubelen voor jouw horecazaak, zorginstelling, kantoortuin, hotel, B&B of sportpark? 4 Seizoenen Tuinmeubelen helpt jou graag bij het invullen van jouw terras. Neem gerust vrijblijvend contact op voor alle mogelijkheden via [email protected]
1.8 Hoe kan ik mijn bestelling wijzigen of annuleren?
Twijfel je over jouw bestelling? Neem gerust contact met ons op voor meer informatie en je bestelling, waar nodig, te wijzigen. Een bestelling kan daarbij altijd geannuleerd worden wanneer de bestelling nog niet geleverd is. Wil je echt graag annuleren? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op zodat dit voor je geregeld kan worden.
1.9 Kan ik zelf een set samenstellen?
Wij bieden vele mogelijkheden op het gebied van het samenstellen van jouw eigen tuinset. Zie je de gewenste set niet in het aanbod staan, neem dan gerust contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.
1.10 Krijg ik staffelkorting op kussens?
Bij de meeste kussens wordt de staffelkorting al kenbaar gemaakt als je het product opent. Overal waar dit niet aangegeven wordt, kunnen we geen korting aanbieden of er zit al korting verwerkt in de setprijzen.
2.1 De betaling is mislukt, wat nu?
Betaling mislukt bij onze bezorgers
Is je betaling bij een van onze bezorgers mislukt of geweigerd? Geen paniek! Als je betaling mislukt is bij bezorging, kun je het aankoopbedrag naar ons overmaken via de gegevens op de factuur die je hebt gekregen.
Betaling mislukt in onze webwinkel
Wanneer je betaling mislukt in de webwinkel, ook geen paniek! We gaan ervan uit dat je betaald bij onze bezorgers bij de aflevering van je bestelling. Wanneer dit voor jou geen optie is, neem dan gelieve contact met ons op. Wordt het pakket via PostNL of GLS verstuurd? Dan nemen wij even contact met jou op.
Gespreid betalen aanvraag mislukt
Is je aanvraag om gespreid te betalen mislukt? Neem dan contact op met de partij waar je de aanvraag hebt gedaan (in3 of Spray Pay). Zij kunnen je meer vertellen over waarom de aanvraag is geweigerd of wat er precies is misgegaan. Wanneer een aanvraag mislukt is kunnen wij namelijk de bestelling helaas niet uitleveren. Toch nemen we altijd nog even contact met je op over de betaling van je bestelling en of dit wellicht nog op een andere manier zou kunnen. Toch liever contact opnemen met ons? Dat kan altijd via de mail of per telefoon.
2.2 Hoe gaat een terugbetaling in zijn werk?
Als je producten aan ons retourneert of de bestelling voortijdig herroept, ontvang je alle betalingen die tot op dat moment gedaan zijn, inclusief leveringskosten, in ieder geval binnen 14 dagen na ontvangst van de retour, van ons terug. Dit met uitzondering van de extra kosten die naar aanleiding van je keuze om je producten te retourneren moeten worden gerekend, zoals retourkosten. Ook zijn extra kosten, die bijvoorbeeld zijn gemaakt doordat je hebt gekozen voor een andere leveringsmethode dan de methodes die wij bieden hierbij uitgezonderd.
Indien je slechts een deel van de bestelling retour zendt of laat ophalen, dan worden de kosten voor de levering niet aan je teruggestort. Wij betalen je terug door middel van overboeking of met hetzelfde betaalmiddel als waarmee jij de oorspronkelijke transactie hebt gedaan. Dit tenzij je het geld liever op een andere manier retour ontvangt. Er worden verder geen kosten in rekening gebracht voor een terugbetaling.
Het terugbetalen vindt pas plaats binnen 14 dagen nadat wij de retour te ontvangen goederen hier in goede orde retour hebben ontvangen. Je bent aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg zijn van gebruik van de goederen. Hierbij moet duidelijk zijn dat dit afwijkt van hetgeen dat nodig is om de set te bekijken en proberen.
2.3 Wat is Klarna betaal later?
Met ‘Betaal later’ betaal je je bestelling achteraf zodra je deze hebt ontvangen en besloten hebt deze te houden. Zo betaal je nooit voor wat je terugstuurt.
Je vult je naam, adres, woonplaats, e-mailadres en andere gegevens in die je altijd bij de hand hebt en je betaalt wanneer het jou goed uitkomt tijdens de betaaltermijn van 30 dagen.
Achteraf betalen met Klarna is veilig en eenvoudig. De betalingsgegevens van je aankoop vind je terug op de rekening die je van ons ontvangt. Natuurlijk kun je de betalingsgegevens ook altijd opzoeken door in te loggen in de Klarna App of op de website.
2.4 Hoe werkt betalen via in3?
Komt een grote uitgave niet goed uit maar wil je geen schulden of extra kosten? Dan kies je voor in3. De enige gespreid betaalmethode zonder rente of lening en BKR registratie. In drie keer betaal je het aankoopbedrag zonder extra kosten. Zo koop je binnen je budget je favoriete product. Het minimale bestelbedrag is € 50,- en het maximale bestelbedrag is € 3.000,-.
Hoe werkt het?
- Kies & check: Kies in3 bij het afrekenen, het systeem doet een supersnelle gegevenscontrole.
- De 1e betaling & verzending: Je doet direct je eerste betaling en de bestelling wordt verzonden.
- De 2e & 3e betaling: Binnen 30 dagen doe je de tweede betaling en binnen 60 dagen
2.5 Hoe werkt betalen via SprayPay?
Gespreid betalen is mogelijk vanaf een aankoopbedrag van €250 tot €3500,-. Tijdens de aanvraag kan je kiezen in hoeveel termijnen je het aankoopbedrag wil terugbetalen. De keuze bestaat uit: 12, 18, 24 of 36 maanden. Het rentepercentage is afhankelijk van de looptijd maar dit varieert tussen de 11,9% en 14%.
Om via SprayPay te kunnen betalen moet u de volgende stappen doorlopen:
- Inkomsten / lasten toets
- Identificatie met behulp van IDIN
- Overeenkomst digitaal accepteren
- Ondertekening automatische incasso
Dit gebeurt allemaal online, zorgvuldig en uiterst efficiënt. Direct krijg je te horen of gespreid betalen mogelijk is. Als de aanvraag volledig is afgerond en door Spray Pay wordt goedgekeurd wordt het eerste termijnbedrag na 30 dagen afgeschreven.
2.6 BTW, hoe zit het ermee?
Alle getoonde prijzen op onze webshop zijn inclusief BTW. Voor zakelijke klanten kunnen wij op 0 tarief leveren als een geldig buitenlands BTW nummer wordt overlegd. Deze zal eerst gecontroleerd moeten worden, hierdoor kan er helaas een kleine vertraging in levering ontstaan. Neem hiervoor eerst contact met ons op.
* Voor Belgische zakelijke klanten geldt dat wanneer zij het Belgische BTW nummer invoeren tijdens het bestelproces de BTW automatisch verrekend wordt naar de het 0 tarief.
2.7 Kan ik betalen met cadeaubonnen?
Een cadeaubon gekregen? Leuk! Ja, de cadeaubon kun je inleveren in onze winkel te Enschede, maar je kunt hem ook online verzilveren. Je hebt op je cadeaubon namelijk een persoonlijke code staan zodat hij ook online te besteden is. Deze code kun je invoeren onder het kopje 'kortingscode invoeren' tijdens het bestellen.
De bon is geldig op ons gehele assortiment, tenzij anders aangegeven.
*Wij accepteren alleen onze eigen cadeaubonnen.
3.1 Wat zijn de verzend- en bezorgkosten?
Bezorging in Nederland en België
Bestellingen met een bestelwaarde boven de €50,- worden in Nederland en België (met uitzondering van de Waddeneilanden*) gratis bezorgd door onze eigen bezorgservice. Bij bestellingen onder de €50,- die wij via PostNL verzenden rekenen wij €5,95 aan verzendkosten.
Verzending naar Nederland, België en Duitsland
Accessoires en producten die klein van formaat zijn, worden via de post verzonden. De producten die met de pakketdienst mee kunnen, worden bij een bestelwaarde boven de €50,- gratis verzonden onder de €50,- betaal je €5,95 verzendkosten. Producten die onder deze 'kleine formaten' vallen zijn bijvoorbeeld:
- Beschermhoezen
- Accessoires en decoratie
- Tuinkussens
- Vervangende onderdelen
- Hockers en bijzettafels
- Parasols
- Stoelen die nog gemonteerd moeten worden (dit gaat per stuk, bij grotere aantallen worden de stoelen gewoon door onszelf bij je bezorgd). Bijvoorbeeld: onze Oslo collectie, Hartman Sophie stoelen
*Levering in andere landen
Steeds meer krijgen we de vraag of we in andere landen als Spanje of Portugal kunnen leveren. Ja, er is heel veel mogelijk! Kleine artikelen zoals hierboven genoemd die met PostNL verzonden kunnen worden, kun je ook bij ons bestellen. Om de verzendkosten te berekenen, ontvangen wij graag het exacte bezorgadres en de producten die je wenst te bestellen. Dit kun je telefonisch of per e-mail doorgeven. Wij zullen dan de kosten voor je opvragen en een offerte voor je maken.
Levering in Duitsland
Voor bestellingen vanuit Duitsland waarbij het bezorgadres verder dan 50 km van onze Megastore in Enschede ligt, brengen wij bij alle bestelwaardes bezorgkosten van €75,- in rekening.
*Levering op de waddeneilanden
Wij leveren onze producten op de waddeneilanden. Wij rekenen hiervoor echter speciale bezorgkosten. Om deze kosten te berekenen, ontvangen wij graag de exacte bezorglocatie en de producten die je wenst te bestellen. Je dient hiervoor contact met onze verkoopafdeling op te nemen.
3.2 Wat is de levertijd?
Bestelling bezorgen in Nederland
Wij bezorgen in het hoogseizoen (van april tot september) binnen 10 werkdagen de bestelling bij jou thuis.
In het laagseizoen (van september tot maart) is de levertijd iets langer namelijk; 20 werkdagen. Vanwege het verminderde aantal bestellingen en omdat we toch zo duurzaam en klimaatbewust mogelijk rijden, wachten we iets langer en combineren we meerdere bestellingen per rit.
Afhankelijk van de omvang van je bestelling wordt deze afgeleverd door onze eigen bezorgservice of door PostNL of GLS.
Eigen bezorgservice
Grotere producten zoals loungesets, tuinsets, tuintafels, meerdere tuinstoelen of grote parasols worden geleverd door onze eigen bezorgservice. Je wordt één of twee dagen voor het bezorgen van je bestelling gebeld over wanneer we precies langskomen. We proberen hierbij zo veel mogelijk rekening te houden met de door jou aangegeven voorkeuren tijdens het bestelproces. We spreken van te voren met je af of de bezorgtijden uit komen, zodat je bestelling niet onverwacht bezorgd wordt. Op de dag van levering ontvang je van ons via de e-mail nog een track en trace code zodat je gemakkelijk kunt zien of onze bezorgservice al in de buurt is.
Het is natuurlijk ook mogelijk om buiten deze 10 werkdagen te laten leveren. Wanneer je dit wenst, willen wij je vragen om dit bij als opmerking tijdens het bestelling aan te geven (dit kan in het vak ''opmerking over de levering'') of door contact met ons op te nemen.
Via PostNL of GLS
Wanneer het pakket via GLS of PostNL naar je verzonden wordt, krijg je een e-mail met hierin meer informatie over de zending. Je wordt vervolgens op de hoogte gebracht als het pakket voor je klaar ligt op het pakketpunt of wat het verwachte bezorgmoment aan de deur zal zijn. Bezorgmomenten zijn soms aan te passen in de app of op de website van de betreffende dienst. Zo kun je makkelijk een afgesproken plek of ander huisnummer aangeven of zelfs een ander moment aan huis kiezen wanneer je wel thuis bent. Lukt het afleveren hierna nog steeds niet dan zullen ze je pakket afleveren bij een afhaalpunt en dan heb je nog enkele dagen de tijd om het pakket op een voor jou geschikt moment af te halen.
Bestellingen uit België en Duitsland
Bestellingen die gedaan worden vanuit België of Duitsland kunnen helaas een langere levertijd hebben dan 10 werkdagen (wanneer het product op voorraad is of tenzij anders aangegeven). Vanwege het combineren van grotere routes streven wij ernaar je bestelling binnen 10 werkdagen te bezorgen in het buitenland. Dit met een max. van 14 dagen in het hoofdseizoen. Verzendingen via de post duren gemiddeld ook iets langer dan binnen Nederland. Echter mag je hierbij wel verwachten dat het pakket binnen 10 werkdagen (wanneer op voorraad) bij je thuis wordt bezorgd.
* Let op: In het laagseizoen (van september tot maart) is de levertijd iets langer namelijk; 20 werkdagen. Vanwege het verminderde aantal bestellingen en omdat we toch zo duurzaam en klimaatbewust mogelijk rijden, wachten we iets langer en combineren we meerdere bestellingen per rit. Kleine artikelen die via de pakketpost van PostNL of DHL verstuurd kunnen worden blijven op 2-10 werkdagen staan.
3.3 Hoe wordt mijn bestelling geleverd?
Nadat je een bestelling hebt geplaatst, ontvang je een orderbevestiging van ons per mail. Wij bezorgen onze tuinmeubelen binnen Nederland met onze eigen bezorgservice en verzenden kleine pakketten met GLS of PostNL.
Levering met onze eigen bezorgservice
Grotere producten zoals loungesets, tuinsets, tuintafels, meerdere tuinstoelen of grote parasols worden geleverd door onze eigen bezorgservice. Je wordt één of twee dagen voor het bezorgen van je bestelling gebeld over wanneer we precies langskomen. We proberen hierbij zo veel mogelijk rekening te houden met de door jou aangegeven voorkeuren tijdens het bestelproces. We spreken van te voren met je af of de bezorgtijden uit komen, zodat je bestelling niet onverwacht bezorgd wordt.
Levering via PostNL of GLS
Wanneer het pakket via GLS of PostNL naar je verzonden wordt, krijg je een e-mail met hierin meer informatie over de zending. Je wordt vervolgens op de hoogte gebracht als het pakket voor je klaar ligt op het pakketpunt of wat het verwachte bezorgmoment aan de deur zal zijn. Bezorgmomenten zijn soms aan te passen in de app of op de website van de betreffende dienst. Zo kun je makkelijk een afgesproken plek of ander huisnummer aangeven of zelfs een ander moment aan huis kiezen wanneer je wel thuis bent. Lukt het afleveren hierna nog steeds niet dan zullen ze je pakket afleveren bij een afhaalpunt en dan heb je nog enkele dagen de tijd om het pakket op een voor jou geschikt moment af te halen.
3.4 Kan ik mijn bestelling volgen?
Ja, indien je bestelling een postpakket is dan zullen wij dit per PostNL of GLS naar je toesturen, deze bezorging is door middel van een Track en Trace code te volgen. Zodra het pakket is aangeboden bij PostNL of GLS ontvang je vanuit hen de track en trace code.
Al onze grote tuinsets worden door onze eigen bezorgservice bij jou thuis gebracht, dit biedt als grote voordeel dat wij flexibel zijn in tijdstippen en mogelijkheden. Heb je speciale wensen, neem dan gerust contact met ons op. Zodra bekend is op welke dag en in welk tijdsblok je gekoppeld bent voor levering gaan we contact met je zoeken. Lukt dit niet telefonisch dan spreken we jouw voicemail in en sturen we een e-mail. Zo mis je dus nooit jouw bezorgmoment.
* Als het bezorgmoment niet uitkomt kun je er voor kiezen om een rit later weer ingedeeld te worden, deze is overigens niet al direct bekend dus het kan voorkomen dat het weer een aantal dagen duurt voordat je wordt benaderd voor een aflever afspraak.
Voorafgaande aan de levering krijg je van ons een e-mail waarin de bezorger van onze eigen bezorgservice te volgen is op de dag van de levering. De link is niet nauwkeurig als je eerder kijkt dan de dag van de levering. Hoe dichter bij de bezorger bij het bezorgvak van 2 uur komt, des te nauwkeuriger de aankomsttijd automatisch geschat wordt.
3.5 Leveren jullie in Duitsland?
4 Seizoenen Tuinmeubelen Enschede liefert im Umkreis von 50km Enschede auch in Deutschland kostenlos im Haus! So lieferung in Ahaus, Vreden oder Ottenstein ist kein Problem, wenn dein Wohnort mehr wie 50 km von Enschede liegt, bitte kontakten Sie uns, dann überlegen wir zusammen was möglich ist!
- Finden Sie bei uns angesagte Gartenmöbel, tolle Designs und inspirierende Ideen für Ihren Traumgarten.
- Im unsere megastore in Enschede haben wir 1000m2 Ausstellung raum für Gartenmöbel.
- Alle Gartenmöbel sind von lager ab schnell lieferbar so das Sie im 10 tagen im Haus geliefert werden.
- Wir sind spezialist in Geflecht Polyrattan Gartenmobel, die gut mit unsere Teak Tische zu kombinieren sind. Indonesisch Teak ist wie die Natur im Garten und halt sich auch draußen gut.
- Wir haben gruppe Gartenmöbel mit rund Polyrattan was viele jahre Garten spass garantiert!
- Die Dublin Geflecht Gartenstuhl haben wir im abstellbar und nicht abstellbare Gartenstuhl so kann man kombinieren wie man es sich wünscht!
Wir sehen Ihn gerne in Unsere Megastore Enschede!
3.6 Kan mijn bestelling op een etage geleverd worden?
Wij leveren op bepaalde voorwaarden op een etage. Is jouw etage met een lift bereikbaar dan leveren wij tot aan de voordeur mits de bestelde artikelen in de lift passen. Wij leveren helaas niet door het huis.
Is er alleen een trappenhuis aanwezig? Met montageservice leveren wij tot aan jouw voordeur mits de bestelde artikelen door het trappenhuis passen.
Heb je geen montageservice dan gaan wij alleen naar de tweede en volgende etages mits er een persoon aanwezig is die onze chauffeur helpt met tillen.
4.1 Wat is een shop in shop?
Onder een shop-in-shop verstaan wij een showroom met onze producten, binnen in een andere winkel (onze partners). Zo kun je door heel het land onze producten bekijken en uitproberen. In deze shop-in-shops kan het personeel je verder helaas niet altijd van uitgebreide informatie voorzien. We hebben daarom de belangrijkste informatie over onze sets en producten weergegeven op de informatie bladen die bij de producten staan in de winkels. Heb je toch nog verdere vragen, dan kun je ons altijd snel bereiken via de chatfunctie onderin het scherm, via mail of telefonisch.
4.2 Kan ik afhalen bij een shop in shop?
Nee, afhalen kan niet in de shop-in-shops, hier kun je alleen onze producten bekijken en uitproberen. Het personeel in de overkoepelende shop kan je helaas niet altijd van uitgebreide informatie voorzien. We hebben daarom de belangrijkste informatie over onze sets en producten weergegeven op de informatie bladen die bij de producten staan in de winkels. Via de QR-code kun je ook nog meer informatie ophalen over de producten. Heb je toch nog verdere vragen, dan kun je ons altijd snel bereiken via de chatfunctie onderin het scherm, via de mail of telefonisch.
4.3 Staat het product dat ik wil bekijken in de shop in shop?
Niet al onze producten zijn te bekijken in onze shop-in-shops. Op de shop-in-shop pagina kun je jouw gewenste shop kiezen. Vervolgens opent de pagina waar je alles over deze shop kunt bekijken en ook kunt zien welke producten er allemaal staan.
5.1 Hoe maak ik aanspraak op de garantie?
Wil je een garantieclaim indienen, stuur dan een mail met je gegevens naar [email protected].
Wij willen je vragen het volgende in de mail te vermelden
- Naam, adres en woonplaats
- Datum aankoop of een kopie van je aankoopfactuur als bijlage
- Duidelijke omschrijving van de klacht
- Duidelijke foto's van de klacht
Wij willen je vragen om altijd één of meerdere foto's van het product (defect) te maken en deze als bijlage mee te sturen. De afdeling Klantenservice van 4 Seizoenen Tuinmeubelen zal contact opnemen met de leverancier van het product. Wanneer wij meer informatie hebben omtrent de garantie, zullen wij contact met je opnemen hierover (in ieder geval binnen 14 dagen). Indien het product onder de garantie valt, zullen wij (samen met de leverancier) voor een passende oplossing zorgen en deze aan je voorleggen.
5.2 Hoe lang heb ik garantie?
Standaard zit op elke aankoop van alle producten van het merk 4 Seizoenen Tuinmeubelen 2 jaar garantie, uitgezonderd zijn de producten die onder de outlet pagina staan of waarbij anders staat aangegeven. Ook is ligt dit anders voor producten van andere merken, meestal staat dit aangegeven bij het product zelf.
Schade door onbehoorlijk gebruik, natuurinvloeden of verkeerde behandeling valt buiten de garantie. Om problemen die niet onder garantie vallen te voorkomen, adviseren wij te allen tijde onze onderhoudsadviezen door te nemen wanneer je een product bij ons koopt.
Wil je aanspraak maken op je garantie? Neem dan even contact met ons op.
5.3 Waar kan ik terecht met mijn klacht?
Indien je een klacht hebt over onze producten of onze service, dan kun je contact met ons opnemen via [email protected] of een van onze contactformulieren. Wij zullen je dan binnen 48 uur een reactie geven.
Vermeld in je mail altijd het volgende:
- Om welke order het gaat, vermeld altijd je ordernummer en de naam waarop de bestelling geplaatst is.
- Je klacht zo precies mogelijk beschreven.
- Wanneer het gaat om een product met schade stuur dan ook altijd enkele duidelijke foto's mee van de schade zodat wij precies kunnen zien waar de klacht over gaat.
Naar aanleiding van je mail proberen we je zo spoedig mogelijk verder te helpen met de klacht.
5.4 Mijn product is beschadigd geleverd, wat moet ik doen?
Een beschadigd product ontvangen? Wij lossen dit graag op. In overleg leggen wij een juiste oplossing voor en zorgen we ervoor dat het zo snel mogelijk wordt opgelost. Een beschadigd geleverd product kan in het hoofdseizoen binnen 5 werkdagen worden omgeruild. Om je zo snel mogelijk te helpen, vragen wij het volgende te doen:
- Maak een foto waarop de beschadiging(en) te zien zijn en een afbeelding van het gehele product.
- Vermeld uw ordernummer en eigen gegevens;
- Neem contact op met ons per e-mail en stuur je foto's en gegevens op;
Wij proberen binnen 48 uur te reageren met een passende oplossing.
5.5 Kan mijn product gerepareerd worden?
Door het gebruik van tuinmeubelen zullen bepaalde onderdelen slijten of bestaat er kans op defecten. Sommige onderdelen zijn te vervangen waardoor het meubelstuk weer functioneel is, wij denken hier graag in mee! Voor al onze eigen lijn producten hebben wij de meeste onderdelen op voorraad of kunnen wij deze op aanvraag bestellen. Maar deze onderdelen kunnen ook passen in tuinmeubelen die niet van ons afkomstig zijn ook hiermee helpen wij je graag!
Reparatie die binnen de garantie valt
Een onderdeel van het aangekochte product kapot of beschadigd zonder eigen toedoen en valt dit binnen de garantieperiode? Dan heb je meestal recht op een kosteloze reparatie of vervanging. Bekijk hier hoe je een garantieclaim indient. Is de schade wel door eigen toedoen veroorzaakt? Dan worden hier wel kosten aan verbonden, dit wordt altijd overlegd, neem hierover contact met ons op.
Reparatie die buiten de garantie valt
Is de garantieperiode voorbij terwijl net op dat moment iets kapot gaat? We helpen je alsnog graag met de klacht. Neem contact op met onze klantenservice en geef precies aan wat de klacht inhoud. Wij nemen wanneer we de klacht hebben ontvangen zo snel mogelijk contact met je op over de mogelijkheden en oplossing die we kunnen bieden.
Vaak zijn de onderdelen eenvoudig te vervangen of te wisselen, te denken valt aan een stoeldop, gasveer of vulling voor een kussen. Bij gecompliceerde reparaties kun je altijd vragen of wij mee kunnen denken of helpen.
Stuur een duidelijke foto van het meubelstuk en een volledige omschrijving van de reparatie die moet worden uitgevoerd en wij denken graag met je mee! Dit mag gemaild worden naar [email protected], wij streven ernaar om op werkdagen binnen 48 uur hierop te reageren
Wanneer je contact met ons hebt opgenomen bespreken we hoe het reparatieproces zal verlopen en houden we je hierover op de hoogte. Eventuele reparatiekosten worden altijd vooraf met je gecommuniceerd.
6.1 Mag ik een product retourneren?
Je kunt producten binnen 14 dagen na ontvangst retourneren. We verwachten dat je de producten compleet en in originele verpakking aan ons retourneert. Bij zichtbare gebruikssporen of ontbrekende delen zullen producten worden nagekeken door ons en zal het retourproces anders verlopen. Neem contact op met onze klantenservice om je retour aan te vragen of meld je retour aan via je account.
Wij versturen en retourneren onze tuinmeubelen met GLS, PostNL en onze eigen ophaalservice. Dit is afhankelijk van de grootte van je retourzending. Je wordt hierover door ons ingelicht wanneer je de retour hebt aangevraagd.
Retournering via onze ophaalservice
Naar aanleiding van het contact met onze klantenservice, neemt een collega z.s.m. contact met je op. Samen plannen jullie in wanneer de retourzending op de door jou aangegeven locatie wordt opgehaald.
Voor het retourneren van producten via onze ophaalservice rekenen wij retourkosten, dit is slechts een kleine onkostenvergoeding voor ons. Vooraf kunnen wij je informeren over de kosten, meestal liggen deze op €35,- per bestelling die wij komen ophalen met onze eigen bezorgservice.
Pakketdienst pakket retourneren?
Heb je een GLS of PostNL pakket van ons ontvangen? Dan kun je deze per pakketdienst naar ons retourneren. Dat kan op de volgende manier:
Retourneren in de showroom
Je kunt te allen tijde producten in onze showroom te Enschede retourneren. Meld dit (als het mogelijk is) even van te voren via mail of per telefoon.
6.2 Kan ik een artikel ruilen?
Je kunt producten binnen 14 dagen na ontvangst bij ons ruilen voor een ander product. We verwachten dan van je dat de producten die geruild moeten worden, compleet en redelijkerwijs in originele verpakking aan ons worden geretourneerd. Er worden geen kosten in rekening gebracht voor het omruilen van de producten, er worden alleen wel kosten in rekening gebracht wanneer wij langs moeten komen om de nieuwe producten te brengen, hier rekenen wij €35,- voor. Indien je zelf de producten in onze winkel te Enschede komt ruilen, kan dit uiteraard kosteloos.
Wil je een product ruilen voor iets anders? Neem dan even contact op met onze klantenservice door middel van een email te sturen naar [email protected]. Vermeld, om het proces zo snel mogelijk te laten verlopen, in deze mail altijd het volgende:
- Om welke order het gaat, vermeld altijd even het ordernummer en de naam waarop de bestelling geplaatst is.
- Om welk product het gaat dat geruild moet worden.
- Voor welk product je het graag zou willen ruilen.
- Op welke dagen een omruiling het beste uit zou komen bij jou thuis.
Wij nemen aan de hand van de gestuurde mail z.s.m. contact met je op over de omruiling. Dit kan ongeveer een dag duren. Daarna maken we een nieuwe afspraak met je zodat de omruiling plaats kan vinden.
6.3 Wat zijn de kosten als ik wil ruilen of retourneren?
Kosten retourneren via onze ophaalservice
Voor het retourneren van producten via onze ophaalservice rekenen wij retourkosten, dit is slechts een kleine onkostenvergoeding voor ons. Vooraf kunnen wij je informeren over de kosten, meestal liggen deze op €35,- per bestelling die wij komen ophalen met onze eigen bezorgservice. Meer weten over hoe je kunt retourneren? Lees het hier.
Kosten retourneren via pakketdienst
Heb je een GLS of PostNL pakket van ons ontvangen? Dan kun je deze per pakketdienst naar ons retourneren. Na aanmelden van je retour (zie hier hoe dit gaat), krijg je een retourlabel toegestuurd. De kosten van dit retourlabel zijn voor eigen rekening en liggen op €7,95 voor een klein pakket. Voor een groot pakket kunnen de kosten wat hoger liggen (wanneer er bijvoorbeeld meerdere pakketten retour gezonden moeten worden). Dit ligt aan het pakket, hierover wordt je geïnformeerd tijdens het aanmelden van de retour.
Kosten voor het ruilen van je bestelling
Er worden geen kosten in rekening gebracht voor het omruilen van de producten, er worden alleen wel kosten in rekening gebracht wanneer wij langs moeten komen om de nieuwe producten te brengen, hier rekenen wij €35,- voor. Indien je zelf de producten in onze winkel te Enschede komt ruilen, kan dit uiteraard kosteloos.
6.4 Hoe gaat een terugbetaling in zijn werk?
Als je producten aan ons retourneert of de bestelling voortijdig herroept, ontvang je alle betalingen die tot op dat moment gedaan zijn, inclusief leveringskosten, in ieder geval binnen 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van de retour, van ons terug. Dit met uitzondering van de extra kosten die naar aanleiding van je keuze om je producten te retourneren moeten worden gerekend, zoals retourkosten. Ook zijn extra kosten, die bijvoorbeeld zijn gemaakt doordat je hebt gekozen voor een andere leveringsmethode dan de methodes die wij bieden hierbij uitgezonderd.
Indien je slechts een deel van de bestelling retour zendt of laat ophalen, dan worden de kosten voor de levering niet aan je teruggestort. Wij betalen je terug door middel van overboeking of met hetzelfde betaalmiddel als waarmee jij de oorspronkelijke transactie hebt gedaan. Dit tenzij je het geld liever op een andere manier retour ontvangt. Er worden verder geen kosten in rekening gebracht voor een terugbetaling.
Het terugbetalen vindt pas plaats binnen 14 dagen nadat wij de retour te ontvangen goederen hier in goede orde retour hebben ontvangen. Je bent aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg zijn van gebruik van de goederen. Hierbij moet duidelijk zijn dat dit afwijkt van hetgeen dat nodig is om de set te bekijken en proberen.
6.5 Mijn bestelling is niet compleet, wat nu?
Heb je niet alles ontvangen wat je besteld had? Neem dan binnen 48 uur contact met ons op. Het kan namelijk zijn dat de bezorger een product is vergeten uit te laden, het product niet goed is ingeladen of het op een andere locatie is bezorgd. Wij kijken na waar het ontbrekende product is gebleven, zodat je bestelling alsnog zo spoedig mogelijk compleet wordt aangeleverd.